Als u op zoek bent naar een betrouwbare partner op het gebied van verkeersbegeleiding bij infrastructurele werken, of op het terrein van vervoer, logistiek en veiligheid rondom evenementen, dan bent u bij de Safety Group aan het juiste adres. Maar ook als u tijdelijk of structureel behoefte heeft aan de inzet van buitengewoon opsporingsambtenaren, toezichthouders of veiligheidspersoneel. Want door onze jarenlange ervaring heeft Safety Group zich ontwikkeld tot een toonaangevende onderneming, met vele tevreden klanten.

Historie

Geschiedenis

Wat start als een klein bedrijf dat busreisjes naar grote discotheken in Duitsland organiseert, groeit in ruim 20 jaar tijd uit tot een organisatie met ruim 1.000 medewerkers en negen bedrijven die allemaal vooraanstaand zijn in hun branche. Dat is het resultaat van pionieren, ondernemen en samenwerken.

Event Travel legt de basis

De Safety Group vindt zijn oorsprong in het organiseren van busreizen vanuit Nederland naar grote discotheken in Duitsland. Oprichter en voormalig eigenaar Yvo Hütte maakt hiermee een start in 1995. Zijn idee slaat aan onder Nederlandse jongeren en al snel rijden elk weekend vele touringcars de grens over. Event Travel is geboren.

Een logisch vervolg: Traffic Support

Eenmaal aangekomen bij de discotheken ergeren Hütte en zijn compagnons zich aan de slechte afhandeling van het verkeer. Er is sprake van vertraging en gevaarlijke situaties terwijl de meters gewoon doorlopen. Daarom beginnen Hütte en zijn vrienden het verkeer zelf te regelen tot tevredenheid van de organisatoren van de evenementen: Traffic Support ontstaat.

IVON, voor opleiden

Safety Group wordt steeds meer een toonaangevend bedrijf binnen de branche en blijft zich door ontwikkelen. Zo wordt de basis gelegd van elk succesvol bedrijf, namelijk het opleiden van de eigen medewerkers. Instituut Veiligheids Opleidingen Nederland (IVON) verzorgt opleidingen op het gebied van verkeer en veiligheid. Niet alleen voor de eigen organisatie, maar ook voor die van u.

OnlineTicket

In 2011 wordt OnlineTicket opgericht. Het uitgebreide ticketing systeem maakt het dienstenpakket van de Safety Group écht compleet. Naast de verkoop en controle van entree-, parkeer- en pendelbustickets bij evenementen wordt het systeem ook gebruikt voor bijvoorbeeld tellingen projecten.

Crowd Support

Naast het verkeer in goede banen kunnen leiden, expert zijn op het gebied van veiligheid en logistiek rondom evenementen wil Safety Group de klant in zijn geheel ontzorgen door vanaf nu ook de bezoekersstromen goed en veilig te begeleiden. Hiervoor is Crowd Support in het leven geroepen met als specialismen beveiliging, evenementenveiligheid en crowd management.

Safety Group

Dit is de weg die de Safety Group de afgelopen 20 jaar heeft bewandeld en zich heeft bewezen tot een professionele en betrouwbare partner op het gebied van (evenementen)verkeer, vervoer, logistiek, veiligheid en educatie. En we zijn nog niet klaar met ontwikkelen, omdat we u zo altijd de beste service aan kunnen bieden.

Kernwaarden

Alle medewerkers van de Safety Group herkennen elkaar in hun drijfveren en motivatie. Wij werken vanuit de kernwaarden Betrokkenheid, Integriteit en Openheid, ofwel ‘BIO’ zoals wij het samenvatten. Deze gemeenschappelijke waarden vormen de basis van ons denken en doen en zijn daarmee het stevige fundament van de dienstverlening van de Safety Group.

Betrokkenheid

Elke dag voor het beste gaan en je voor 100% inzetten. Voor elkaar, voor de organisatie en natuurlijk voor de opdrachtgever. Dat is ons uitgangspunt bij alles wat wij doen. Wij voelen ons verbonden met ons werk, onze taken en het doel van elk project. Zo maken wij de hoogste verwachtingen waar en behalen we de beste resultaten. En daar profiteert u van!

Integriteit

In onze ogen dé basis voor een betrouwbare band tussen onze medewerkers en een respectvolle, vertrouwelijke relatie met onze opdrachtgevers en hun gasten. Het zit in onze genen en in onze cultuur. Doen we een belofte en maken we een afspraak, dan komen wij die na. Dát is wat u van ons kan verwachten. Altijd en overal.

Openheid

In ons vak is een eerlijke en transparante houding van het grootste belang. Richting onze opdrachtgevers, over kosten, offertes en onze werkwijze. Maar ook richting - en tussen - onze medewerkers wanneer iets anders of beter kan. Positieve feedback of kritiek zien wij dan ook als opbouwend, waardevolle input. Zo blijven we samen groeien en ontwikkelen. En zo kunnen wij als marktleider onze kwaliteit blijven garanderen. Ook aan u.

Het management

Het managementteam van de Safety Group bestaat uit vier ervaren en betrokken vakmensen. Zij delen hun passie voor hun professie én de drijfveren om het beste uit zichzelf en onze collega's te halen. Hun gezamenlijke doel: tevreden collega's en klanten. Graag stellen zij zich aan u voor.

Cendy Meijerink: Algemeen directeur

Sinds 1 januari jongstleden is Cendy Meijerink Algemeen Directeur van de Safety Group en verantwoordelijk voor alle Business Units binnen de organisatie. Hiervoor bekleedde zij de functie van Operationeel Directeur van de Safety Group: “Een prachtig bedrijf waar mensen met passie werken voor fijne opdrachtgevers en ik iedere dag met trots leiding aan mag geven. Ik streef er naar om met de Business Units van Traffic & Travel (Traffic Support Infra, Traffic Support Events, EventTravel en OnlineTicket) en de Business Units Traffic Support OV, Crowd Support en City 360, een kwalitatief goed en breed pakket aan dienstverlening te verzorgen bij onze opdrachtgever. Met behulp van ons eigen opleidingsinstituut (IVON) en kenniscentrum (KCEV) geloof ik erin dat we dit ook blijven realiseren.”.

drs. Mark Ponne: Commercieel directeur 

Mark Ponne is, nadat hij als (interim)manager het klappen van de zweep geleerd had, nu verantwoordelijk voor het commerciële beleid van de Safety Group en haar Business Units: “Ik richt me op de omzet en winstgevendheid van onze activiteiten. Verder maken ook de externe communicatie- en marketingactiviteiten onderdeel uit van mijn portefeuille. Voor enkele key-accounts ben ik accountmanager en ik vertegenwoordig binnen ons managementteam de afdelingen City 360, Traffic Support Openbaar Vervoer en OnlineTicket.”.

Mari van Dorst: Directeur Kennis & Innovatie

Mari van Dorst is directeur Kennis en Innovatie bij Safety Group. In die hoedanigheid ontwikkelt hij de Safety Group-brede kennisagenda en is hij verantwoordelijk voor vernieuwingen, waarbij de behoeften van opdrachtgevers én de eigen organisatie worden omgezet naar slimme en eigenzinnige initiatieven met impact en onderscheidend vermogen. Mari werkt sinds 2012 voor Safety Group. Voor zijn aantreden als directeur Kennis & Innovatie in 2017 was hij directeur Crowd Support. Naast zijn huidige positie is Mari van Dorst adviseur voor het Kenniscentrum Evenementenveiligheid: "De wereld om ons heen verandert snel. Safety Group wil niet vooruit lopen, maar wel voorop. We werken in markten waar kennis telt, maar daarnaast is innovatie essentieel. Daarom richten wij ons – naast doen waar we al goed in zijn – ook op het bieden van slimme oplossingen om méér te bereiken.".

Paul Brouwer: Directeur Finance & Control

Na zijn carrière als registeraccountant bij één van de Big 4 kantoren, is Paul Brouwer sinds 1991 werkzaam in financiële managementfuncties bij commerciële organisaties. Vanaf 2004 doet hij dat als interim manager en sinds februari 2017 bekleedt hij de functie van directeur Finance & Control bij de Safety Group: “In deze functie ben ik verantwoordelijk voor het financieel beheer en de business control van de Safety Group, de financiële verslaglegging, zowel intern als extern, fiscale zaken, en de verzekeringsportefeuille. Ook ICT, facilitaire zaken en het wagenpark vallen onder mijn verantwoordelijkheid.”.

Management Safety Group